joi, 14 februarie 2013

Mini tort Valentine's Day cu crema de mascarpone

Astazi am vazut numai inimioare peste tot, asa ca Happy Valentine's Day tuturor.Sper ca a fost o zi pe masura asteptarilor.Daca nu mai avem Dragobetele ;)

Si ca sa sarbatoresc aceasta zi, de fapt a fost doar un pretext sa pregatesc ceva bun si delicios, am facut acest mini tort absolut delicios.

Pentru blat am ales reteta mamicii mele de la prajitura "Tavalita" dupa cum urmeaza :
  • 300 g zahar
  • 70 g unt
  • 2 oua
  • 3 linguri de miere
  • 200 ml lapte
  • 1 plic de praf de copt
  • 400 g faina, eu am inlocuit 3 linguri de faina cu 3 linguri de cacao
  • esenta de vanilie
Pentru inceput am amestecat faina cu cacaoa, zaharul si praful de copt.De preferat cerneti faina pentru a fi mai aerata.
Am topit untul si am inmuiat mierea (miere de la taticul meu), pentru ca era zaharisita.
Am mixat cele doua oua cu esenta de vanilie.Am adaugat untul topit, mierea si laptele si am omogenizat.
Am adaugat treptat ingredientele uscate in cele umede si am omogenizat.
Am copt blatul pentru 15-20 min intr-o tava de aragaz pentru a fi cat mai plat pentru ca tortul are doua straturi.
Am scos blatul si l-am lasat la racit.

Cat sta blatul la racit am pregatit un sirop din:
  • 2 cesti de apa
  • zeama de la o jumatate de lamaie
  • 2-3 linguri de zahar
Lasati amestecul pe foc pana se topeste zaharul.Siropul trebuie sa fie rece cand asamblam tortul.

Pentru crema de mascarpone am combinat mai multe variante gasite si am ajuns la aceasta reteta :
  • 250 g mascarpone
  • 100 ml frisca lichida
  • 50 g ciocolata alba
  • 2 foi de gelatina
  • pudra de vanilie de Madagascar
  • un varf de scobitoare de colorant gel
Am topit ciocolata alba la aburi si am amestecat-o cu branza mascarpone.Am presarat pudra de vanilie si am mixat pana s-a omogenizat.
Separat am batut frisca.Intr-un bol cu apa rece puneti cele doua foi de gelatina (eu am luat de la Kaufland).
Incorporati usor frisca in crema de mascarpone.

Topiti cele doua foi de gelatina in 2-3 linguri de lichid, eu am incalzit frisca lichida, puteti folosi si lapte sau apa.Lichidul nu trebuie sa clocoteasca, este suficient sa fie caldut, temperatura prea mare strica gelatina.Dupa ce gelatina s-a topit am strecurat lichidul in crema de mascarpone.E bine sa procedam asa pentru a evita formarea de cocoloase de gelatina in crema.La final adaugam colorantul.
Omogenizam si bagam crema in frigider pana se intareste suficient.

Acum putem sa asamblam minitorturile.
Am taiat 4 inimioare din blatul de tavalita.Restul de blat poate fi transformat in prajitura "Tavalita" - cu glazura de cacao si nuca pisata.
Am asezat prima inimioara si am insiropat cu 2-3 linguri din siropul de zahar.
Am pus un strat generos din crema de mascarpone impreuna cu 3-4 fructe de zmeura.
Urmeaza al doilea blat in forma de inimioara, la fel insiropat cu 2-3 linguri de sirop.Eu am intepat blatul din loc in loc cu o scobitoare, pentru ca siropul sa fie absorbit mai usor.
La final inca un strat generos de crema, zmeura si un praf de zahar pudra.

Acesta este desertul meu pregatit de Valentine's Day.Pare complicat, dar nu dureaza foarte mult si merita tot efortul.
Pentru ca m-am lasat dusa de val, pe langa acest mini tort am mai avut si un pahar cu Panna Cotta cu vanilie si zmeura, voi reveni cu reteta in zilele urmatoare :)
Happy Valentine's Day!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu