miercuri, 13 iunie 2012

Fructe de mare cu sos de smantana

De ceva vreme incerc sa ma mobilizez sa adum mai multe uratanii si sa fac din ele ceva delicios.
Asa ca am dat fuga pe la supermarket si am luat cate putin din fiecare.Le-am preparat dupa cum urmeaza :

Ingrediente pentru 2-3 persoane:

  • 1 calamar proaspat - pe care l-am curatat ca aici
  • o mana de midii congelate (nu am gasit proaspete)
  • 2 maini de creveti - nu sunt niciodata prea multi :D
  • 2 maini de scoici albe
  • o mana de mazare
  • 1 ceapa mare, tocata marunt
  • 3 catei de usturoi, tocati marunt
  • 3-4 linguri ulei de masline
  • 100 ml vin alb sec
  • 200 ml smantana lichida
  • verdeturi : busuioc, cimbru, patrunjel
  • sare
  • piper proaspat
Pentru inceput incingeti uleiul de masline si caliti ceapa cu usturoiul.
Intre timp curatati calamarul si taiati-l rondele.
Cand ceapa si usturoiul s-au calit adaugati calamarul si crevetii.
Cand calamarul a capatat o nuanta de mov turnati vinul, midiile si scoicile albe si acoperiti vasul.
Lasati sa fiarba 5-6 minute, luati capacul si turnati smantana lichida si mazarea.
Sarati si piperati mancarea.Mai lasati pe foc pana se deschid scoicile albe.La final adaugati verdeturile tocate, amestecati si puneti capacul sa se intrepatrunda aromele.
Cam asa arata mancarea si va garantez ca este delicioasa.Sungurul regret pe care il am este ca nu am avut macar o bucatica mica de paine si intind in acest sos demential :(
Nu va speriati de uratania de calamar, se curata extrem de usor.Eu mi-am pus in gand sa mai achizitionez cateva bucati si sa-i umplu cu ceva delicios...inca procesez ;)

Pana atunci va urez pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu