vineri, 4 ianuarie 2013

Somon pe pat de fenicul

Au trecut mai bine de 2 luni si jumatate de cand ma ghidez dupa Dieta Dukan si am slabit aproape 8 kg :)
Inca sunt in etapa a doua - croaziera si sper sa prind curaj sa intru in etapa de Consolidare saptamana viitoare...sau cealalta :)))
E destul de dificil cand te-ai obisnuit cu un stil sa incepi sa adaugi alimentele interzise.Deja visez la o lasagna delicioasa :))) cand va veni acea "masa de sarbatoare" .Am tot citit pareri despre aceasta etapa si cel mai indicat este ca adaugarea alimentelor interzise sa se faca treptat, la distanta de cateva zile.

Intre timp au trecut si sarbatorile de iarna si vreau sa va spun ca am trecut destul de usor peste faptul ca masa a fost plina de mininatele porc-arii :D, minunatul cozonac si multe alte prajiturele facute de mamica mea priceputa.

Meniul meu a fost format din piftie de curcan (din pacate nu am fotografii) : am fiert bine cu condimente copane de curcan fara piele si grasime, cateva pipotele si inimic si bucati de cocos, la fel fara piele si grasime, pentru 1,5-2 ore.Pentru ca piftia sa fie inchegata am adaugat gelatina.

Am mai facut si o toba de curcan : am taiat fasii de piept de curcan, pipote de pui, o multitudine de condimente (fiecare dupa gust) si gelatina granulata.Am amestecat carnea cu condimentele si le-am pus intr-o punga (magica :) ).Am legat punga, am pus carnea intr-o forma de cozonac si am bagat-o in cuptorul incins pentru 30-40 de minute, pana cand carnea s-a facut.Se scoate si se da la rece cu o greutate peste.Nici pentru toba nu am dovezi din pacate :)...dar va asigur ca a fost delicioasa.

Pe langa aceste preparate s-au gasit clasicele lactate degresate si legume din belsug.

Pentru desert clasica si delicioasa placinta cu branza.Placinta este mult spus.Se ia branza degresata, Lacteea de exemplu si se amesteca cu oua batute, esenta de vanilie, putina scortisoara mai pun eu si indulcitor.Este mai buna decat ati crede.Pana si fratelui meu i-a placut cand si-a bagat nasucul prin prajiturele :)

Si cam asta am mancat in aceasta perioada.Poftele au fost putine (slava domnului)...recunosc ca as fi mancat toata oala cu jumarele :)))

Acum sa trecem la reteta de astazi...ca m-am abatut rau de la subiect.
Tot vedeam si prin magazine si la diverse emisiuni culinare fenicul si am decis sa incerc din curiozitate.

Am achizitionat un file de somon delicios si un bulb de fenicul.Am taiat rondele subtiri feniculul si am procedat la fel si cu o ceapa alba.Le-am pus intr-un vas pentru cuptor, le-am condimentat cu sare, piper, ierburi de provence, cativa fulgi de chilli si am pus somonul fara piele deasupra.

Am bagat vasul in cuptor pentru 20-30 de minute pana s-a inmuiat feniculul.Si astfel am avut un pranz absolut delicios.Pe viitor voi incerca si alte retete cu fenicul....poate o supa ;)
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu