marți, 15 mai 2012

Bruschete cu mazare si oua posate (ochiuri in apa)

Am fost certata ca bate vantul pe aici pe blog, asa ca m-am pus pe treaba.
Asa ca am fost la piata si am achizitionat mazare proaspata.Imi aduc aminte de cand eram mica si curatam mazarea de pe teaca la bunica, din 6 boabe de pe teaca 3 le mancam sigur :)))

Ingrediente 4 persoane :

  • 250 g mazare proaspata
  • 50 ml ulei de masline
  • zeama de la jumatate de lamaie
  • 50-60 g parmezan, sau mai mult-dupa gust
  • 4 oua (eu am avut de rata)
  • 4 felii de paine
  • sare / piper
Ingrediente pentru uleiul de patrunjel : o mana de frunze de patrujel si ulei de masline.Aduceti apa la punctul de fierbere si bagati frunzele de patrunjel 10-15 secunde in apa fiarta.Scoateti frunzele intr-un vas cu apa rece pentru a-si pastra culoare verde.Amestecati in blender frunzele de patrunjel cu uleiul si un praf de sare.

Pentru pasta de mazare : puneti la fiert mazarea cu putina sare.Amestecati in robot mazarea fiarta, parmezanul, uleiul de masline, zeama de lamaie, sare / piper si pasati pana devine o pasta.

Intre timp puneti painea la cuptor sa devina crocanta.

Pentru ouale posate (ochiuri in apa) puneti la fiert apa cu 2-3 linguri de otet.Otetul ajuta ca oul sa nu se destrame.
In momentul in care apa incepe sa faca bule este timpul sa bagati oul.
Ca sa fiti siguri ca nu se sparge sau nu se destrama, puteti pune oul intai in polonic pana incepe sa se faca pe margine si apoi ii dati drumul usor in apa.Miscati oul in apa pana se face uniform.In 3-4 minute ar trebui sa se faca perfect cu zeama.

Ungeti feliile de paine cu pasta de mazare, puneti oul deasupra si turnati uleiul de patrunjel peste.

Dupa cum se vede pe fundal am facut si o supa crema de mazare cu busuioc, despre care va povestesc maine ;)
Profitati de acest moment cand puteti gasi mazare proaspata si dulce la piata.

3 comentarii:

  1. tre' de vazut, pare usor, oare chiar asa e?

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte complicat nu e :D cu putina atentie ies niste oua delicioase, iar rezultatul final a fost minunat din cate imi aduc eu aminte :D
    Spor la gatit!

    RăspundețiȘtergere
  3. mazare... hmmm... cred ca merge mai bine cu avocado.

    RăspundețiȘtergere