joi, 3 mai 2012

Rulouri cu scortisoara

In ultimul timp sunt cam absenta, asa ca imi cer scuze oficial.Problema este ca odata cu valul de caldura nu prea imi arde de mancare, am supravietuit cu salate si fructe, motivata si de faptul ca a venit primavara (sau vara) si trebuie sa aratam bine...zic :D

Dar am rasfoit prin folderul cu fotografii si am gasit aceasta reteta pe care sincer am facut-o cu mult timp in urma si am uitat de ea.Desi nu merita, pentru ca aceste rulouri cu scortisoara au fost delicioase.

Ingrediente pentru aluat :

  • 500 g faina
  • 5 linguri de zahar
  • 1 lingurita de sare
  • 2 linguri rase de drojdie uscata
  • 1 lingurita de scortisoara
  • 300 ml lapte caldut
  • 170 g unt moale
  • 2 oua
Amestecati ingredientele uscate : faina, zahar, sare, scortisoara, drojdia.
Adaugati laptele cald (nu fierbinte) si untul moale si amestecati.
Adaugati ouale si amestecati.Aluatul trebuie sa fie putin lipicios si elastic, in caz contrar mai adaugati faina.
Lasati aluatul 20-30 de minute la caldura sa creasca.Ar trebui sa-si dubleze volumul.

Intre timp pregatiti umplutura :
  • 85 g unt moale
  • 110 g zahar
  • 3 lingurite de scortisoara
  • 3 lingurite de amidon
  • 4 linguri de apa sau cat este nevoie pentru a crea o pasta
  • nuca tocata
Amestecati toate ingredientele in afara de nucile tocate pana se formeaza o pasta cu care veti unge aluatul.

Scoateti aluatul si intindeti-l in forma unui dreptunghi pe o suprafata pudrata cu faina.Ungeti aluatul cu pasta de scortisoara si presarati nucile.

Rulati aluatul usor si taiati felii groase cu ajutorul unei ate (nu am apucat sa imortalizez momentul).Asezati ata sub aluat in locul in care vreti sa taiati si trageti de capete in sensuri opuse.Daca nu va iese puteti taia usor cu un cutit cu lama foarte subtire.

Lasati rondele in tava 10-15 minute sa mai creasca aluatul.

Ungeti rondelele cu ou batut pentru culoare si bagati-le in cuptorul incins pentru 20-30 de minute, pana prind culoare frumoasa maronie.

Eu le-am uns pe deasupra cu glazura de zahar : 200 g zahar pudra, 3-4 linguri de lapte.Amestecati ingredientele si puneti deasupra rondelelor de scortisoara cand s-au racit.

S-au puteti face o glazura de cacao : 2 linguri de cacao, 100 g zahar pudra, 2 linguri de ulei vegetal, 2 linguri de apa.Amestecati zaharul cu cacaoa si adaugati treptat apa fierbinte si uleiul la final.

E putin mai migalos procesul, dar merita!Sa aveti pofta!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu