sâmbătă, 10 martie 2012

Falafel - chiftele de naut

Se presupune ca acest fel "falafel" a fost facut prima data in Egipt.Falafelul este de fapt o chiftea facuta cu naut, dar se mai poate adauga si fasole.

Ingrediente pentru falafel (12-14 chiftele) :

  • o cutie de naut fiert
  • 1 ceapa
  • 3 catei de usturoi
  • o mana de patrunjel
  • sare
  • piper proaspat
  • praf de chilli
  • 1/2 lingurita de chimen
  • 1-2 linguri de faina
  • lipie sau paine pentru servit
  • ulei pentru prajit (eu le-am copt in cuptor)


Bagati toate ingredientele in robot si tocati-le marunt pana amestecul devine o pasta mai groasa.Daca vreti le puteti praji, eu am ales varianta mai light si le-am bagat in cuptor stropite cu putin ulei de masline.Le-am lasat 20-30 minute pana s-au rumenit.La jumatatea timpului le-am intors.
Cat timp falafelul este in cuptor pregatiti sosul :

  • iaurt grecesc 
  • sare / piper
  • tahini dupa gust
  • zeama de lamaie dupa gust
Omogenizati iaurtul cu tahini si adaugati zeama de lamaie dupa gust.
A fost o saptamana extrem de plina, din acest motiv am cam abandonat bucataria.Dar am revenit in forta cu ceva dulce special pentru scumpii mei parinti a caror zi de nastere a fost - mami pe 8 martie si va fi...peste fix un minut :D tati - 10 martie.Asa ca maine sarbatorim cu papa bun si un desert delicios.

Sa aveti un weekend minunat!!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu