luni, 21 noiembrie 2011

Placinta de dovleac

Aveam de la mamica mea o frumusete de dovleac.M-am gandit sa fac o placinta dupa reteta bunicii / mamicii.Imi aduc aminte cum asteptam cu nerabdare sa se coaca placinta si ne frigeam de fiecare data pentru ca nu mai puteam astepta sa se raceasca.

Asa ca am sunat la sursa sa imi notez reteta.Bineinteles ca a trebuit sa o descos pe mami sa-mi spuna gramaje (ea nu cantareste niciodata, ca fiecare mamica).Ne-am lamurit intr-un final si pentru 8 foi de aluat am folosit :
  • 1 kg de faina
  • un praf de sare
  • 1 lingura de otet
  • 1 galbenus de ou
  • 1/2 litru de apa minerala
  • 200-220 g unt (sau untura)
Am cernut faina  intr-un bol si am amestecat-o cu sarea, otetul,galbenusul de ou si apa.Am amestecat bine si am framantat aluatul pana s-a omogenizat.L-am lasat deoparte si m-am ocupat de dovleac.
  • 1 dovleac de marimea unui pepene de 5-6 kg
  • scortisoara dupa gust
  • nucsoara dupa gust
  • zahar dupa gust
  • 2-3 linguri de ulei pentru calit
Cu greu am curatat dovleacul si l-am dat pe razatoare.A fost un chin, s-a lasat cu degete date pe razatoare si bataturi in palme :))....toate acestea au meritat cand s-a umplut casa de un miros delicios de placinta.Am pus dovleacul la calit amestecand continuu, treptat am adaugat zaharul, scortisoara si nucsoara.Nu trebuie lasat foarte mult, ca sa-si pastreze forma.L-am scos pe balcon sa se raceasca.

Apoi m-am ocupat de foile de placinta.Am impartit aluatul in 8 bile cat sa incape in palma.Am intins fiecare foaie in forma de patrat si am uns cu unt la temperatura camerei.Am impaturit foaia incepand cu lateralele, am uns iar cu unt, apoi capetele, am uns iar cu unt si am implaturit.Asa am procedat si cu celelalte foi.Am pus foile la rece pentru 20-30 de minute.Daca va grabiti le puteti baga in congelator.Am repetat procedura avand in vedere sa intind foile pe lungime ca si prima data.
Le-am bagat din nou in frigider sa se mai intareasca untul.Apoi am scos pe rand fiecare foaie si am intins-o in forma de dreptunghi.Intre timp, dovleacul s-a racit.Umpleti fiecare foaie cu dovleac din belsug si impaturiti cu atentie sa nu se rupa foaia.Din pacate mie mi-au incaput in tava doar 7 rulouri, ce-l de-al optulea s-a copt singurel separat.
La final ungeti foile cu ou batut si bagati-le in cuptorul incins pentru 30-40 minute la foc mic.
A fost o minunatie de placinta, aluatul semicrocat si untos, umplutura aromata.Desi pare multa placinta, nu a durat decat o zi dupa ce am impatit o mare parte la birou, pentru veri, plus ca am luat pe drum spre munte.
Trebuie sa profitam de aceasta perioada perfecta pentru ceva dulce din dovleac!Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu