sâmbătă, 12 noiembrie 2011

Placinta de ficatei de pui si ciuperci

Cand esti in pana de idei si nu ai prea multe la indemana, cauta o reteta cu putine ingrediente.In cazul meu am gasit-o in revista Good Food (la care sunt abonata de vreo 7 numere).Ficatei, ciuperci, ceapa si aluat.Reteta este pentru 2 persoane.
Ingrediente pentru aluat :
  • 170 g faina plus extra pentru intins
  • 90 ml apa calduta
  • 25 ml de ulei de floarea soarelui
  • un praf de sare
  • 1 ou pentru uns pe deasupra
Amestecati faina cu sarea, apa si uleiul.Framantati bine si lasati aluatul deoparte pentru 10 minute.Timp in care pregatiti amestecul:
  • 300 g de ficatei de pui
  • 400 g ciuperci
  • 1 ceapa
  • 100 g smantana
  • sare / piper / marar
  • ulei de masline pentru calit

Tocati ceapa marunt si caliti-o pana devine aurie.Puneti ceapa intr-un vas si adaugati ciupercile in tigaia incinsa pana se rumenesc.Adaugati-le peste ceapa si prajiti ficateii de pui pana devin roz in interior.Amestecati smantana cu ficateii de pui, ciupercile, ceapa, mararul, sarea si piperul.

Taiati aluatul in jumatate si intindeti doua foi.Eu am folosit doua forme de ceramica.Puneti aluatul peste vasul uns putin cu apa pe margine sa se lipeasca bine.Faceti cateva gauri cu furculita sa iasa aburul in timpul coacerii.Cu aluatul ramas am facut frunze dragalase pe fiecare vas.Ungeti aluatul cu oul batut si bagati vasele in cuptorul incins pentru 20-30 de minute pana se rumeneste aluatul.


Delicios....iar aluatul genial...as fi putut sa mai mananc vreo doua aluaturi coapte :D

Un comentariu: