vineri, 2 decembrie 2011

Pancakes cu banane

De 2-3 ani ani a devenit o traditie ca de 1 Decembrie sa ne intalnim la Irina, sa facem si sa mancam ceva bun si cel mai important sa impodobim bradul.Anul acesta am avut un nou membru care traieste pentru prima data aceste emotii :D...domnisorul Igor (un Pug-Mops titirez foarte incantat de globuletele din partea de jos a bradului :)) ).

Nici anul acesta nu am facut rabat de la bunatati si am decis sa ne desfatam cu minunatele pancakes cu banane si banane caramelizate.

Ingrediente pentru 9 pancakes:
  • 1 cup faina = 125 g
  • 1 lingura de zahar
  • 2 lingurite de praf de copt
  • un praf de sare
  • 1 ou, batut
  • 1 cup lapte = 240 ml
  • 2 linguri de ulei vegetal
  • 2 banane pasate
  • vanilie
  • bobite de ciocolata (nu sunt in reteta iniala, dar va asigur ca sunt delicioase cu ele)
Intr-un bol am amestecat faina cu zaharul, praful de copt si sarea.Separat am batut oul si apoi am adaugat laptele, uleiul, esenta de vanilie si dupa ce am mixat 2-3 minute am adaugat si bananele pasate.
Apoi am adaugat treptat faina in ingredientele umede.La final am pus un pumn de chocolate chips ;)
Pentru cele trei pancakes "rosu, galben si albastru" am folosit colorant alimentar amestecand in polonic inainte de a le pune in tigaie.
Incingeti o tigaie care nu lipeste si ungeti cu putin unt sau ulei.Turnati cu polonicul, dar nu-l umpleti.Cand clatita incepe sa faca bule e timpul sa o intoarceti.

Sosul de banane l-am facut inainte si l-am lasat la racit.
  • 3 banane taiate rondele 
  • 150-200 g zahar (brun de preferinta)
  • 50 g unt
  • 50 ml de frisca lichida 
Am pus zaharul sa se topeasca si cand a ajuns la culoarea pe care o vroiam am pus untul amestecand continuu.Dupa ce untul s-a incorporat am luat d epe foc si am adaugat smantana lichida amestecand.Am adaugat si bananele si le-am mai lasat 2-3 minute.

Clatitele sunt gata, sosul s-a racit...e timpul pentru o pauza dulce!Dupa ce ne recapatam fortele ne asteapta bradutul :)

Un comentariu:

  1. Revin cu noutati de la locul faptei : restul de pancakes s-au mancat azi-noapte spre dimineata iar bradul este intact pe locul lui.Multumiri speciale porco-catelului !

    RăspundețiȘtergere