luni, 23 ianuarie 2012

Clatite cu sos de portocale - Crepes Suzette

Cand eram mai mica si inca stateam acasa la ai mei era o regula ca aproape in fiecare duminica sa facem clatite.Asa m-am experimentat in a arunca clatita in aer sa se intoarca.Ieri mi s-a facut dor de acele zile si am facut clatite.

Initial am vrut sa fac o reteta care inlocuia faina cu faina de migdale, dar imi era dor de clatitele clasice pe care le faceam acasa si am ales o reteta simpla.

Ingrediente pentru 10 clatite :

  • 250 ml lapte
  • 60 g unt
  • 3 oua
  • 30 g zahar
  • 150 g faina
  • arome : vanilie, rom, lamaie...
Am pus untul in lapte si l-am pus la incalzit pana s-a topit, fara ca laptele sa fiarba.Am batut bine ouale cu zaharul si am incorporat faina.La final am adaugat laptele caldut si esenta de vanilie.Am copt clatitele in cratita incinsa si unsa cu putin ulei.
Bineinteles ca nu m-am putut abtine si am umplut o clatita cu dulceata de caise cu samburi de caise, facuta de mami ;)

Si pentru ca evoluam, din toate punctele de vedere in viata, am ales ceva mai special, un sos de portocale in care sa scufund clatitele.

Ingrediente pentru sos :
  • 230 ml suc de portocale (sucul de la o portocala mare)
  • 3 linguri de miere
  • 6 linguri de unt
  • esenta de vanilie
  • cognac pentru flambat clatitele - optional
Am amestecat ingredientele in tigaie si le-am lasat sa dea in fiert.Cand incepe sa fiarba puneti clatitele impaturite cate un minut doua pe fiecare parte.In cazul in care folositi cognac, turnati 100 ml in tigaie si aprindeti-l in tigaie.Va arde cu flaca pana cand tot alcoolul se va evapora si va ramane aroma delicioasa.
Serviti clatitele cu sosul de portocale.Ideal este sa le mancati proaspete, cand se vor raci sosul se va ingrosa si-si pierde din aroma.

Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu