marți, 7 februarie 2012

French croissant

De ceva vreme incerc sa-mi fac curaj sa fac aceste minunate croissante pufoase.Reteta poate parea intimidanta la prima vedere, dar nu este nevoie decat de cateva minute de curaj dupa care nu te mai poti razgandi :))

Intr-adevar este putin mai migaloasa, dar va promit ca merita tot efortul depus.As exagera sa spun ca au fost la fel ca cele mancate la Paris (nu sunt tocmai chef patiser ), dar au fost fenomenale, untoase si pufoase.

Ingrediente pentru 12 croissante :

  • 3 cup faina = 400 g
  • 1 lingura de drojdie uscata (1 plic)
  • 1 / 4 cup zahar = 50 g
  • 1 si 1 / 4 lingurita de sare
  • 1 si 1 / 4 cup lapte = 300 ml 
  • 2 linguri de unt rece
  • 1 ou pentru uns
Ingrediente pentru patratul de unt :
  • 300 g unt
  • 2-3 linguri de faina
  1. Pregatiti untul : amestecati cele 300 g de unt foarte bine cu cele 2 linguri de faina, formati un patrat ca in imaginiea Nr. 1, inveliti-l in folie si bagati-l la frigider.
  2. Amestecati faina, zaharul, drojdia si sarea intr-un bol.
  3. Turnati laptele rece peste si omogenizati.Urmeaza sa adaugati cele 2 linguri de unt taiat in bucatele mici.Daca aveti un robot de bucatarie care framanta aluat e ideal, daca nu framantati cu mana aluatul pana untul este incorporat si mai adaugati faina daca este prea lipicios.
  4. Acoperiti aluatul si lasati-l o ora la frigider.
  5. Pudrati cu faina suprafata unde veti intinde aluatul.Intindeti aluatul si puneti in mijloc patratul de unt ca in imaginea Nr. 2.
  6. Impaturiti aluatul peste unt ca in imaginea Nr. 3.
  7. Intindeti din nou aluatul ca in imaginea Nr. 4.
  8. Impaturiti aducand lateralele in interior una peste alta, ca in imaginea Nr. 5.
  9. Apoi impaturiti si capetele la fel, ca in imaginea Nr. 6
  10. Inveliti in folie si lasati aluatul 30-40 minute la frigider, apoi repetati procesul de intindere al aluatului si impaturire (imaginile 4,5,6)  si inca 30-40 minute in frigider.
  11. Eu l-am lasat peste noapte si l-am scos cu 2 ore inainte de a le coace.Le puteti face in aceeasi seara, eu l-am lasat peste noapte ca sa le pot duce calde la birou ;)
  12. Injumatatiti aluatul.Intre timp aprindeti cuptorul si pregatiti o tava cu hartie de copt.

  1. Intindeti aluatul si taiati-l ca in prima imagine.
  2. Crestati putin aluatul la baza, astfel croissantele vor lua o forma curbata.
  3. Rulati croissantele si asezati-le in tava.
Eu am facut 6 simple si 6 umplute cu Nutella.
Le-am lasat aproximativ o ora in tava sa creasca.Le-am uns cu ou batut si le-am bagat in cuptor aproximativ 20 de minute.Ale mele s-au rumenit mai mult decat trebuia, dar acesta este riscul unui cuptor pe gaz din pacate :(
Va asigur ca odata ce ati facut croissante in casa, nu va vor mai tenta cele de prin magazine :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu