joi, 16 februarie 2012

Tarta cu zmeura

O data pe saptamana incerc sa-mi fac timp sa pregatesc ceva dulce si bun pe care sa-l duc la birou pentru colegi.Saptamana aceasta am ales sa fac o tarta cu zmeura (mi-a mai ramas dupa ce am pus in briosele facute pentru parintii mei ;) ) .

Ingrediente pentru aluatul de tarta :

  • 90 g unt la temperatura camerei
  • 1/3 cup zahar pudra = 40 g
  • 2 galbenusuri 
  • 1/4 lingurita de sare
  • 2 lingurite de lapte
  • esenta de vanilie
  • 300 g faina
Amestecati untul, zaharul pudra, ouale, sarea, vanilia si laptele intr-un bol pana amestecul devine omogen.Puneti deasupra faina si amestecati usor cu o spatula.Cand s-a incorporat toata faina framantati aluatul, formati un disc si lasati-l 1-2 ore in frigider sa se intareasca.

Dupa ce aluatul s-a intarit intindeti-l si asezati-l in tava pentru tarta tapetata cu unt si faina.Bagati aluatul in cuptorul incins pentru 10-15 minute si apoi lasati-l sa se raceasca.Pentru ca aluatul sa nu se umfle, puteti pune o greutate deasupra cat se coace (orez, fasole - puse in hartie de copt).
Asezati zmeura peste aluatul de tarta - proaspete sau congelate si lasate la temperatura camerei.
Ingrediente pentru crema :
  • 2 oua
  • 40 g sahar
  • 120 ml frisca lichida
  • esenta de vanilie
Mixati ouale cu zaharul pana acesta se topeste, adaugati frisca si esenta de vanilie si omogenizati amestecul.Turnati lichidul peste zmeura si bagati tarta in cuptor pentru 20-30 minute.
Serviti tarta pudrata cu zahar, impreuna cu colegi sau prieteni...este prea buna sa fiti egoisti :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu