joi, 9 februarie 2012

Salata de legume coapte cu quinoa

Quinoa este foarte bogata in proteine...sanatoase.Si de acest lucru avem mare nevoie in aceasta perioada friguroasa, cand organismul nostru are nevoie de mai multa energie decat de obicei.Tocmai din acest motiv trebuie sa ne hranim bine.

Quinoa ca si cereala nu are un gust special, o salveaza faptul ca se pricepe foarte bine la a imprumuta gustul alimentelor cu care este gatita, ceea ce duce la ceva delicios, normal.

De data aceasta am facut o salata calda cu quinoa si legume coapte, astfel :
Am taiat cubulete 1 dovlecel, 1 ardei rosu, 1 vanata si 5-6 fire de sparanghel.Le-am amestecat intr-un bol, am turnat ulei de masline, sare si piper proaspat si le-am bagat in cuptorul incins la copt.

Pana s-au copt legumele am pregatit quinoa.Quinoa functioneaza pe acelasi principiu ca si orezul, are nevoie de cantitate dubla de lichid.
Dar intai am pus la calit o ceapa tocata cu ulei de masline.Puteti pune si un catel de usturoi tocat marunt.Cand ceapa s-a calit puneti o masura de quinoa si doua de apa.Lasati sa fiarba si mai adaugati apa daca vi se pare ca nu s-a fiert.Pentru un gust mai intens, puteti folosi supa in loc de apa.
Dupa ce legumele s-au copt si quinoa s-a fiert, le-am amestecat, am pus un strop de ulei de masline, putina sare, otet balsamic si patrunjel proaspat.

Ulterior l-am avut in vizita pe fratiorul meu care nu stia de existenta acestei cereale, a ezitat putin pana sa guste, dupa care m-a interogat : "ce bun e!, de unde se cumpara?, cum o gatesti?..." Asa ca nu ezitati, o gasiti in special in magazinele plafar :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu