marți, 21 iunie 2011

Pancakes cu ricotta si sos de fructe de padure

Inca nu m-am hotarat ce varianta imi place mai mult..a noastra sau cea de fata a americanilor :D .Insa este clar ca aceste pancakes sunt absolut geniale, pufoase si aromate.Prima data cand am facut nu am avut timp sa le imortalizez...era pofta prea mare :)))

Ingrediente pentru 12 pancakes (plus-minus 1-2 pe care le-am stricat/mancat pe loc :D ) :
  1. 1 cup branza ricotta = 250 g
  2. 1 cup lapte = 240 ml
  3. 3 oua mari
  4. 1 1/2 cup faina = 180 g
  5. zeama de la o lamaie
  6. 1 lingurita praf de copt
  7. 1/4 cup zahar = 50 g
  8. 1 lingurita de sare
Am scris adevarata reteta sa va faceti o idee despre masurile americanilor.Din pacate eu nu am gasit un set special pentru aceste masuri, am cautat pe internet si am gasit echivalentul pentru fiecare.Apoi le-am masurat cu ajutorul prietenului meu de nadejde...cantarul :D

Pentru inceput am separat cele 3 oua.Galbenusurile le-am amestecat cu ricotta, jumatate din cantitatea de zahar, laptele si zeama de lamaie.Le-am mixat bine pana s-a omogenizat amestecul si apoi am adaugat faina amestecata cu praful de copt.

Separat am mixat albusurile impreuna cu restul de zahar pana cand s-au intarit.Am adaugat 1/3 din albusuri peste amestec, apoi restul cu miscari usoare.Am incins tigaia si am uns-o cu unt topit.Am pus cate un polonic pentru fiecare clatita.Le-am copt pe o parte pana au inceput sa se vada bule de aer si apoi le-am intors cu ajutorul unei palete.

De sosul de fructe de padure m-am ocupat cu o seara inainte.E mai delicios si usor rece peste clatitele calde.

Ingrediente pentru sosul de fructe de padure :
  1. fructe de padure - eu am pus cam 300 g
  2. zahar dupa gustul fiecaruia
  3. 1 lingurita plina de amidon
  4. 1 baton de scortisoara pentru aroma
Fructele se pun in tigaie cu zaharul si scortisoara.Dupa ce fructele si-au lasat zeama se adauga si amidonul pentru a ingrosa sosul.Le mai lasati cateva minute, cand incep sa faca bolboci sosul este gata.
Am manjit bine clatitele cu sosul de fructe si le-am mancat cate ai zice pancakes :)))

Foarteeee buneee!Acum cand scriu salivez la ele :)))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu