marți, 30 august 2011

Supa de ceapa frantuzeasca

Prima supa de ceapa am savurat-o acum 3 ani intr-un restaurant de pe Champs-Elysees la Paris.A fost pur si simplu geniala...probabil si atmosfera boema a ajutat mult.Ce poate fi mai frumos decat o supa delicioasa alaturi de un vin rosu intr-un restaurant din Paris????Abia astept sa revin :D...dar aceasta este alta poveste!
De atunci am mai mancat si pe la noi supa de ceapa si am tot spus ca e timpul sa fac si eu.Zis si facut!Am cautat o reteta de la mama ei si am fost la cumparaturi.
Pentru 3-4 portii (sau doua mai mari :D) am achizitionat urmatoarele :
  • 300 g ceapa tocata (4 cepe mari)
  • 30 g unt + putin ulei de masline
  • 1 lingura rasa de faina
  • 800 ml de supa (poti pune si apa, dar nu se compara gustul)
  • 40 ml de vin alb
  • branza Gruyere
  • sare, piper, cimbru
  • o paine bagheta
Am incins uleiul si untul si am pus ceapa tocata la calit impreuna cu cimbrul (dupa gustul fiecrauia) si sare.Se caleste la foc mic, amestecand din cand in cand pana se caramelizeaza.
Am adaugat faina si am amestecat 1-2 minute, dupa care am pus treptat supa si vinul.
Dupa ce ati incorporat toata supa acoperiti vasul pentru 20 minute.Intre timp am copt painea si am ras branza.

Am strecurat supa, desi daca va place puteti pastra din ceapa, si am pus-o in boluri.Am pus cate o felie de paine si muuuultaaa branza.Au stat in cuptorul incins pana s-a topit si rumenit branza.
Foarte foarte buna!Sunt mandra de ce am produs...as putea spune ca e verisoara buna cu cea de la Paris :)))


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu