duminică, 7 august 2011

French Galette cu piersici si prune

E un fel de tarta traditionala in Franta.Sa nu va sperie fizicul ei mai dezordonat, va va cuceri gustul imediat.Aluatul este extraordinar de fraged....se va toipi in gura..mmm...

Pentru aluat:
  • 150 g faina
  • 4 linguri de zahar - eu am folosit brun
  • 200 g unt rece
  • 1 lingurita de sare
Amestecati faina cu sarea si zaharul si adaugati unul cubulete.Incorporati untul si mai adaugati faina daca aluatul e prea lipicios.Apoi la frigider pentru o ora.

Pentru umplutura am folosit 2 piersici mari decojite si 3-4 prune (nu erau asa dulci cum ma asteptam).Am taiat fructele, am adaugat 2-3 linguri de zahar brun, esenta de vanilie si 1 lingura rasa de amidon.
Am scos aluatul si l-am pus pe o hartie de copt tapetata cu putina faina.L-am intins rotund subtire cat sa nu se rupa si am pus fructele peste.

Am tras marginile peste si am indepartat excesul de faina de pe hartia de copt.
Incercati sa nu o crapati pe ici pe colo ca pe a mea.Mie mi-a iesit putin din sucul din interior si s-a ars putin :D
A stat cam 20-30 minute in cuptor, la temperatura mica (asa e cand faci prima data, simti nevoia sa fii precaut :D ).
Arsa sau nearsa a fost extraordinaraaa...si nu e doar parerea mea ;) .Si foarte simplu de facut.Ca si dimensiune a fost cam cat o farfurie intinsa, a hranit 5 persoane ;)

2 comentarii:

  1. A sasea persoana e impresionata si va hrani maine cateva guri ale Moldovei cu tarta asta minunata!

    RăspundețiȘtergere