duminică, 1 mai 2011

Pizza taraneasca....sa zicem


Cu blatul dupa reteta lui Jamie.Nici foarte subtire nici foarte pufos...putin crocant...un deliciu!
Eu am facut jumatate din reteta lui de baza (pentru 4 pizza spune el,probabil 4 mai mari ca mie din jumatate mi-au iesit 3 blaturi).
Ingrediente pentru blat (reteta originala, eu am injumatatit toate ingredientele) :
  1. 30 g drojdie proaspata sau 21 g drojdie uscata
  2. 30 g miere (sau zahar)
  3. 625 ml apa calduta
  4. 500 g faina alba
  5. 500 g faina grisata (eu am pus alba)
  6. 30g sare
Am dizolvat drojdia si mierea in jumatate din cantitatea de apa calduta.Am varsat toata faina si sarea intr-un castron mare,am facut o gaura unde am varsat amestecul de drojdie cu miere si apa.Am amestecat si am adaugat si restul de apa incorporand toata faina.Am zapacit-o putin si apoi am lasat-o la crescut.

Dupa ce si-a dublat volumul am format 3 gramajoare.Am intins aluatul rotund si l-am pus intr-o tava unsa cu unt si tapetata cu faina.Am intins sos de rosii dulce si mozzarella pe toata suprafata.

Apoi restul ingredientelor : porumb dulce, solzi de ceapa, masline negre, ciuperci si salam choriso.
Am bagat pizza la cuptor cam 15-20 minute si s-a rumenit perfect.O explozie de arome...sincer a fost cea mai buna pizza pe care am mancat-o vreodata.Merita sa incercati, ce poate fi mai bun decat o pizza fierbinte cu topingurile pe care le preferati?!

Dupa cum spuneam mie mi-a iesit aluat pentru 3 blaturi, cele 2 ramase le-am bagat in cuptor cateva minute, 4-5, le-am infasurat in folie si le-am bagat in congelator.Cand am pofta de pizza nici ca se poate face una mai rapida, avand aluatul jumatate facut ;)
Mie mi-a placut atat de mult ca am mancat fara sos!
Pofta buna!!!

Un comentariu: