marți, 20 septembrie 2011

Muffin cu mere si scortisoara

Nu ma puteam intoarce la birou din concediu fara ceva bun :D .Asa ca am googalit o reteta de briose fabuloase cu mere(tocmai venise pachetul de acasa cu mere delicioase din livada).Plus ca aveam de incercat noile mele forme dragalase achizitionate de la Lisabona.
Ingrediente pentru 12 muffins :
  •  2 cups faina = 240 g 
  • 1 cup zahar = 200 g 
  • 3 lingurite de praf de copt
  • 1 lingura de scortisoara
  • 1/2 lingurita bicarbonat
  • 1/2 lingurita sare
  • 2 oua
  • 1 cup smantana lichida (lapte, iaurt, frisca lichida) = 240 ml
  • 1/4 cup unt/margarina topit = 75-80 g unt
  • 3-4 mere medii
  • esenta vanilie
Ingrediente pentru aluatul crocant :
  • 1/4 cup zahar = 50 g
  • 4-5 linguri de faina 
  • 1 lingurita scortisoara
  • 2 linguri de unt rece
Pentru bucatelele crocante am amestecat in robot ingredientele si le-am amestecat pana cand  s-au format bucatele mici care se nu lipesc si sunt cat de cat tari, si le-am bagat la frigider.


Pentru briose am amestecat ingredientele uscate : faina, zaharul, praful de copt, bicarbonatul , scortisoara si sarea.Separat am batut ouale cu smantana lichida, untul topit si esenta de vanilie.Am incorporat ingredientele uscate in cele umede usor cu o spatula si la final am adaugat merele tocate.Am turnat compozitia in formele de briose si am presarat bucatelele de aluat crocant care au stat la frigider.


Le-am bagat in cuptorul incins pentru 20 minute pana s-au rumenit frumos.Au fost (pentru ca s-au epuizat repede :)) ) super aromate si foarte pufoase.


Pentru cine mai gaseste retete cu masurile americane (cup) va puteti ajuta de detaliile de aici .Eu mi-am cumparat astfel de masuri, dupa o mie de ani in care am tot cautat peste tot , de la magazinul Kitchen Shop.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu