luni, 5 septembrie 2011

Rizoto cu ciuperci

Ca la mama lui "Italia" daca e sa ne luam dupa Jamie.Si are mare dreptate!Unul din sfaturile importante pentru un rizoto delicios este folosirea supei in loc de apa.Din pacate la noi nu prea gasim in supermarketuri supe gata preparate, asa ca trebuie sa ne organizam cum putem.

Reteta de baza pentru rizoto (6 portii) :
  • 1 l de supa (pui, legume)
  • 1 lingura de ulei de masline
  • 2 cepe medii
  • 1/2 capatana de telina tocata marunt
  • 2 catei d eusturoi
  • 400 g rizoto
  • 100 ml vin alb
  • 70 g unt
  • 100 g parmezan....sau dupa preferintele fiecaruia...mai exact : muuultttttt :D
  • sare si piper

Pana sa ma apuc de rizoto am pregatit ciupercile.Le-am tocat si le-am pus in tigaie (nu toate odata, ca sa se poata rumeni) cu cimbru si ulei de masline.Dupa 1 minut adaugati usturoi tocat marunt si putina sare.Dupa alte 2-3 minute adaugati patrunjel tocat si un strop de zeama de lamaie.Eu le-am facut in doua randuri.

Buunn...primul pas este sa incalziti supa pentru rizoto.Apoi am pus la calit cu ulei de masline ceapa, telina si un strop de sare.Dupa 3-4 minute am pus usturoiul si dupa alte 2-3 minute orezul.Acum este momentul sa dati focul mai mare si sa mestecati continuu....dupa 2-3 minute orezul trebuie sa devina translucid, atunci este momentul sa adaugati vinul cum am facut eu.Amestecand in continuare bineinteles....acesta este secretul pentru un rizoto delicios....sa stati langa tigaie tot timpul.Dupa ce alcoolul s-a evaporat si vinul si-a lasat aroma puteti adauga primul polonic de supa fierbinte si un strop de sare.

Acum este momentul sa adaugati si ciupercile.Dati focul mic si continuati sa puneti supa amestecand pana cand orezul devine moale, dar nu terci.E indicat sa-l gustati daca s-a fiert.

Ultimul pas catre un rizoto a-ntaia este sa luati orezul de pe foc si sa incorporati untul si parmezanul, pastrand putin si pentru a pune deasupra.Va asigur ca nu veti da gres cu un astfel de rizoto!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu