marți, 12 aprilie 2011

Tort de ciocolata

Am prins curaj si m-am apucat de PRIMUL meu tort :D
Plus ca era si timpul sa apara si ceva dulce pe aici si am vrut sa fie ceva mai special.A fost mai usor decat mi-am imaginat si mi-am promis ca il voi mai face sa deguste si cei de acasa...probabil inainte de Paste ;)

Bun...sa incepem!!!

Intai am topit la aburi 300 g ciocolata cu 75% cacao(eu am folosit heidi pentru ca nu am gasit altceva sa-mi faca cu ochiul si nu am vrut sa dau gres ) impreuna cu 225 g zahar pudra.
Cand ciocolata era aproape topita am adaugat 180 ml apa fiarta.Am omogenizat si am pus peste 225 g unt si 6 galbenusuri de ou, unul cate unul.
Separat am batut bine albusurile de la cele 6 oua si le-am adaugat peste amestec.Am pus intai jumatate, am omogenizat si am adaugat si restul albusurilor.Am pus toata compozitia in vasul special pentru tort, cu partea laterala detasabila, si l-am bagat in cuptor.
Intre timp m-am ocupat de crema si ornarea tortuletului.Unde am gasit eu reteta era simplu, dar cum eu am o afinitate pentru crema de mascarpone am votat pentru.Plus cateva capsunele.

Crema se face foarte simplu, 300g mascarpone, 3 galbenusuri batute spuma cu zahar dupa gust si 3 albusuri, la fel batute spuma.Am mixat galbenusurile cu mascarpone,apoi am adaugat si albusurile.

Am scos tortul din cuptor si l-am lasat sa se raceasca.Dupa care l-am taiat in 2, am pus un strat de crema si capsunele.

Apoi cel de-al doilea blat, iar crema si capsuni de decor.Intre timp au venit si primii degustatori :D

Foarteeeee buuunnn!!!Si n-am spus-o doar eu :D
A doua zi am luat si pentru colegi cate o portie mica.
Vi-l recomand din tot sufletul,merita incercat!

2 comentarii: