duminică, 17 aprilie 2011

Somon cu legume la cuptor

Ieri am facut o plimbare scurta la piata.Am norocul sa stau aproape de Piata Obor.Asa ca am inceput cu zona de legume de unde am achizitionat cativa morcovi, i-am ales pe cei mai subtiri, 2 dovlecei, andive, cartofi, plus cateva verdeturi(salata, ceapa verde,marar,patrunjel...).Apoi am intrat in zona cu peste, unde chiar au ce vrei si ce nu vrei...dar nu la ora 14:00 cand m-am dus eu :)))) .Merita sa dati o fuga dimineata, veti gasi pe langa pestii nostri romanesti (crap,pastrav,scrumbie...) si fructe de mare, am vazut caracatita,creveti,sepie,scoici,calmar....aveau si barbuni,dorada... Eu mi-am  luat pestele meu preferat, somonul.

Ajunsa acasa mi-am pus mintea la contributie sa organizez o masa delicioasa si rapida.Pentru somon am ales ceva rapid si sanatos.L-am facut la aparatul meu de gatit cu aburi cu putina sare si piper proaspat,pentru ca plangea de mult intr-un colt ca nu a mai fost folosit.Contrar asteptarilor va asigur ca somonul are un gust genial facut la aburi,foarte foarte aromat.
Initial am vrut sa pun si legumele impreuna cu pestele, dar m-am razgandit.Mi s-a aprins beculetul si le-am taiat subtirele pe lungime,cam toate de aceeasi dimensiune.Apoi am preparat un amestec din 2 linguri de ulei,mult piper proaspat,un praf de nucsoara,am zdrobit coriandru,am presarat nucsoara,cimbru si am mai pus un cubulet de unt.Am omogenizat amestecul si l-am pus peste legume.
Le-am amestecat bine ca fiecare leguma sa fie imbracata in amestec si le-am asezat intr-o tava tapetata cu hartie de copt.Elementul surpriza este ca am mai pus in tava si cateva prune uscate.Le-am vazut in piata si mi-am adus aminte de mancarea bunicii,asa ca mi-am luat cateva pentru ca imi plac asa pur si simplu.Am bagat tava in cuptorul incins si am mai amestecat din cand in cand.

Dupa vreo 30 minute legumele erau gata rumenite, iar somonul patruns.


A fost pur si simplu divin!!!Nu va imaginati ce aroma delicioasa au putut lasa prunele....genial!!!
Sper sa incercati si voi acasa!
Pofta buna!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu